Protože se ke mně již z více stran dostalo, že byste rádi* článek o mých zkušenostech s UK eshopy se spodním prádlem, tak jsem se rozhodla ho konečně napsat :-)
*Pořád přemýšlím, jestli jsou tu vůbec nějací pánové, kteří blog čtou. Protože pokud ne, tak bych se k vám měla obracet jako ke čtenářkám. Takže jestli tohle čte nějaký pán, ať se přihlásí v komentářích :-)
Vezmu to nejdřív nějak obecně, na co je dobré koukat a dát si pozor a pak zmíním některé eshopy, se kterými již mám osobní zkušenost. Protože by to však dohromady bylo hodně dlouhé, tak článek rozdělím na dvě části. Začnu s objednáváním prádla z Británie, nebo obecně ze zahraničí.
Řekla bych, že jsou dvě situace, kdy objednávám prádlo (vlastně obecně jakékoliv oblečení) z eshopu. Jednak když sháním nějaký konkrétní kousek, který potřebuji, a jednak když jen tak koukám, co mají kde pěkného, co se by se mi líbilo a mají to za dobrou cenu. Každý z těch přístupů je trochu jiný.
Pokud tedy usoudíte, že vám bude daná podprsenka sedět a máte vybranou velikost, tak je dobré se podívat po konkrétním eshopu, kde by se dala koupit. Buď si ten konkrétní model zadáte opět do googlu a najdete eshop, kde ji mají ve vaší velikosti, nebo kouknete rovnou do oblíbeného eshopu, který by měl mít větší nabídku, jestli ji nemají.
Pak je tu ještě ta druhá varianta, že jen tak koukáte, co kde mají, že si chcete udělat radost. Tam je pořadí opačné. Koukám v eshopu, co mají a co by se mi líbilo a až poté hledám recenze a zkušenosti, jestli by mi daný kus seděl.
Při samotné platbě si většinou můžete vybrat mezi jednotlivými druhy karet a dost často je také možné platit přes PayPal. Ten já však nemám, takže tady neporadím. Setkala jsem se ale s tím, že si někdo myslel, že na zahraničních eshopech je možné platit jen přes PayPal. Není to pravda, nebo alespoň já jsem se s tím zatím nesetkala. Vždy jsem platila kartou a šlo to. U platby kartou je tedy třeba zvolit typ, tzn. MasterCard, Visa, Maestro atd. Dále je třeba zadat číslo karty, to je to dlouhé šestnáctimístné číslo, které je vyraženo na vaší kartě. Dalším povinným údajem je také datum expirace a většinou chtějí i tzv. Card Verification Number/Secure Code. To jsou poslední 3 čísla na zadní straně karty. Pak už stačí jen zkontrolovat objednávku a platbu potvrdit.
Po všech těchto krocích by vám měl přijít email s potvrzením objednávky. Pokud má eshop všechno na skladě a vy jste objednávali večer nebo o víkendu, tak je pak potřeba počkat do prvního pracovního dne, kdy přijde email, že zásilku odeslali. Od tohoto emailu to pak většinou trvá max. týden, než prádlo přijde.
To byl tedy obecný postup objednávky, který se dá samozřejmě aplikovat na libovolný zahraniční eshop, ne jen se spodním prádlem. Nemám bohužel (nebo vlastně bohudík) žádné zkušenosti s vracením zboží. Vždy jsem byla schopna objednat prádlo, které mi sedí. Teda pravda asi až na 3 kusy, u kterých jsem až po nějaké době zjistila,že to není ono. Je to Tutti Rouge Liliana (30F), Freya Gem Half Cup (28F) a tílko s všitou podprsenkou (30E). Takže jestli byste někdo o některý kus měli zájem, tak mi napište mail a nějak se domluvíme.
Pomohl vám tento návod? Pokud vám v něm něco chybí, nebo potřebujete poradit, nebojte se zeptat. A jestli máte někdo zkušenosti s vracením zboží, tak taky napište. Ráda se nechám poučit :-)
Druhá část článku s osobními zkušenostmi s eshopy bude brzy :-)
Jestliže se vám blog líbí a nechcete přijít o žádný budoucí článek či recenzi, staňte se fanouškem na Facebooku.
*Pořád přemýšlím, jestli jsou tu vůbec nějací pánové, kteří blog čtou. Protože pokud ne, tak bych se k vám měla obracet jako ke čtenářkám. Takže jestli tohle čte nějaký pán, ať se přihlásí v komentářích :-)
Vezmu to nejdřív nějak obecně, na co je dobré koukat a dát si pozor a pak zmíním některé eshopy, se kterými již mám osobní zkušenost. Protože by to však dohromady bylo hodně dlouhé, tak článek rozdělím na dvě části. Začnu s objednáváním prádla z Británie, nebo obecně ze zahraničí.
Řekla bych, že jsou dvě situace, kdy objednávám prádlo (vlastně obecně jakékoliv oblečení) z eshopu. Jednak když sháním nějaký konkrétní kousek, který potřebuji, a jednak když jen tak koukám, co mají kde pěkného, co se by se mi líbilo a mají to za dobrou cenu. Každý z těch přístupů je trochu jiný.
Výběr prádla
Pokud si tedy např. na stránkách výrobce najdu konkrétní podprsenku, kterou chci, tak musím nejdřív zvážit, jestli by mi mohla sedět. Ideální samozřejmě je, když mám již s daným modelem či aspoň značkou nějakou zkušenost. Pokud nemám, tak googlím :-) Na internetu se většinou najde spousta recenzí na blozích o spodním prádle jako mám já. Většinou jsou však v angličtině. Další možností je kouknout na dva specializované weby o podprsenkách. Jeden je anglická Bratabase a druhý je polská Balkonetka. Na Bratabase není potřeba mít účet, aby se člověk dostal k fotkám a zkušenostem s jednotlivými modely. Na Balkonetce je ale potřeba si zřídit účet, jinak fotky neuvidíte. Bratabase využívám spíše na komentáře k jednotlivým podprsenkám, protože je v angličtině a Balkonetku spíše na fotky.Pokud tedy usoudíte, že vám bude daná podprsenka sedět a máte vybranou velikost, tak je dobré se podívat po konkrétním eshopu, kde by se dala koupit. Buď si ten konkrétní model zadáte opět do googlu a najdete eshop, kde ji mají ve vaší velikosti, nebo kouknete rovnou do oblíbeného eshopu, který by měl mít větší nabídku, jestli ji nemají.
Pak je tu ještě ta druhá varianta, že jen tak koukáte, co kde mají, že si chcete udělat radost. Tam je pořadí opačné. Koukám v eshopu, co mají a co by se mi líbilo a až poté hledám recenze a zkušenosti, jestli by mi daný kus seděl.
Registrace v eshopu
Každopádně teď už máme vybráno a vybrané kusy jsou v košíku. Ve většině eshopů je před samotným nákupem potřeba se registrovat. Do začátku po vás chtějí většinou jen jméno, příjmení, email a heslo. Dost často vám také dají možnost nechat si zasílat emailem jejich newsletter. Občas to není špatné, když máte v plánu z eshopu objednávat i do budoucna, protože vám chodí upozornění na slevy a akce.Slevové kupony
Po registraci už jen stačí vstoupit do košíku. U většiny eshopů hned zde zadáváte slevový kupon (coupon/discount code), pokud nějaký máte. Přijde mi, že slevové kupony u nás ještě nejsou tak rozšířené jako na zahraničních eshopech. Funguje to tak, že máte nějaký speciální kód na slevu/dopravu zdarma a podobně, ten zadáte a tím se vám upraví cena/doprava atd. Slevové kupony lze obecně získat dvěma způsoby. Jednak je to veřejný kód, který sám eshop prezentuje na svém webu/facebooku atd., nebo je to soukromý kód, který vám například zašlou, když si u nich objednáváte již po několikáté, nebo naopak je to sleva na první nákup a podobně. Je proto dobré se před samotným objednáním podívat, jestli zrovna není nějaký platný slevový kupon, který by šel použít. Poté už stačí jen kliknout na Checkout/Pay by credit card/Proceed to checkout nebo něco podobného. Tím se dostanete k podrobnostem o platbě.Doprava
Tuhle část už má každý eshop trošku jinou. Každopádně po vás vždy budou chtít celé jméno, adresu včetně města a směrovacího čísla a také stát. Osobně radši adresu zadávám bez diakritiky, protože eshopy v angličtině dost často nejsou přizpůsobeny na háčky a čárky. Dále si také volíte způsob dopravy. Většinou máte na výběr mezi 2 druhy, standard a recorded. Recorded bývá dražší, máte ale zase možnost svoji zásilku sledovat, takže víte, kde je a navíc po vás pošťačka při převzetí bude chtít podpis. Standardní poštovné může být trochu risk, protože nevíte, kde zásilka je, kdy přesně přijde a ani jak vám bude doručena. Pokud objednáváte jen něco malého, tak se může pošťačce podařit to nacpat do schránky, pokud je to větší, tak by měla zkusit zvonit, jestli není někdo doma a až poté dávat upozornění do schránky, že máte balíček na poště. Já jsem zatím vždy používala standard a až na Panache Sport mi vždy všechno v pohodě přišlo.Platba
Poslední věcí, kterou je třeba vyplnit, je samotná platba. Některé eshopy vás přesměrují na zabezpečenou bránu, kde zadáváte údaje o kartě (něco jako u nás 3-D Secure), u některých eshopů zadáváte údaje přímo na jejich webu. Nedokážu posoudit, jestli je druhá možnost méně bezpečná, já zatím nikdy žádný problém neměla. Určitě je ale dobré si pohlídat, jestli když zadáváte údaje o kartě, tak v prohlížeči v adresním řádku máte na začátku malý zámeček a webová adresa začíná https. To značí zabezpečené spojení.Při samotné platbě si většinou můžete vybrat mezi jednotlivými druhy karet a dost často je také možné platit přes PayPal. Ten já však nemám, takže tady neporadím. Setkala jsem se ale s tím, že si někdo myslel, že na zahraničních eshopech je možné platit jen přes PayPal. Není to pravda, nebo alespoň já jsem se s tím zatím nesetkala. Vždy jsem platila kartou a šlo to. U platby kartou je tedy třeba zvolit typ, tzn. MasterCard, Visa, Maestro atd. Dále je třeba zadat číslo karty, to je to dlouhé šestnáctimístné číslo, které je vyraženo na vaší kartě. Dalším povinným údajem je také datum expirace a většinou chtějí i tzv. Card Verification Number/Secure Code. To jsou poslední 3 čísla na zadní straně karty. Pak už stačí jen zkontrolovat objednávku a platbu potvrdit.
Po všech těchto krocích by vám měl přijít email s potvrzením objednávky. Pokud má eshop všechno na skladě a vy jste objednávali večer nebo o víkendu, tak je pak potřeba počkat do prvního pracovního dne, kdy přijde email, že zásilku odeslali. Od tohoto emailu to pak většinou trvá max. týden, než prádlo přijde.
To byl tedy obecný postup objednávky, který se dá samozřejmě aplikovat na libovolný zahraniční eshop, ne jen se spodním prádlem. Nemám bohužel (nebo vlastně bohudík) žádné zkušenosti s vracením zboží. Vždy jsem byla schopna objednat prádlo, které mi sedí. Teda pravda asi až na 3 kusy, u kterých jsem až po nějaké době zjistila,že to není ono. Je to Tutti Rouge Liliana (30F), Freya Gem Half Cup (28F) a tílko s všitou podprsenkou (30E). Takže jestli byste někdo o některý kus měli zájem, tak mi napište mail a nějak se domluvíme.
Pomohl vám tento návod? Pokud vám v něm něco chybí, nebo potřebujete poradit, nebojte se zeptat. A jestli máte někdo zkušenosti s vracením zboží, tak taky napište. Ráda se nechám poučit :-)
Druhá část článku s osobními zkušenostmi s eshopy bude brzy :-)
Jestliže se vám blog líbí a nechcete přijít o žádný budoucí článek či recenzi, staňte se fanouškem na Facebooku.
Tak já přidám zkušenost s vracením zboží: Brastop v pohodě, sice to trvalo dýl (asi měsíc od odeslání), ale peníze vždy připsali zpět na účet. Large Cup Lingerie jsem úplně nevracela, ale vyměňovala - tuším do dvou týdnů od odeslání podprsenky ode mě do Anglie mi přišla správná velikost. Jediné, co může být problém, je poštovné - podle váhy a rozměrů, když se jedná o moulded nebo padded podprsenky, může se prodražit (jednou asi 210 korun za více kusů).
OdpovědětVymazatTěším se na pokračování.
Díky. Já věděla, že se tu určitě najde někdo, kdo bude mít s vracením zkušenosti a podělí se o ně.
VymazatZbytek článku bude během pár dní.